Publisert av: f | april 10, 2017

Sal 26 (27)

Herren er mitt lys og min frelse,
for hvem skal jeg frykte?
Herren verner mitt liv,
for hvem skal jeg være redd?

Når illgjerningsmannen går inn på meg,
og vil fortære mitt kjød;
mine fiender vil forfølge meg,
så snubler de og faller selv.

Og leirer en hær seg mot meg,
mitt hjerte er uten frykt.
Om krig bryter ut i mot meg,
allikevel er jeg trygg.

Jeg tror at jeg skal få se
Herrens godhet i de levendes land.
Vent på Herren, stol på ham.
Stå fast i ditt hjerte, ha tillit til Gud.

Legg igjen en kommentar

Kategorier

